De 3 fasen van meditatie

Voor ik hersenletsel opliep, had ik nauwelijks van meditatie gehoord. Veel van jullie weten wel dat ik destijds geen hulp kreeg en daardoor mijn eigen weg ben gaan zoeken. Achteraf was dit een cadeau, want als die hulp er wel was geweest, was ik nooit zo vastberaden mijn eigen pad gaan volgen. Dan had ik nooit zoveel kennis en kunde opgedaan over zelfgenezing en was ik nooit zo goed hersteld. Was ik ook nooit meditatiedocent geworden en allemachies dit is echt een nieuw-geboren talent van me gebleken. Ik geef alle (live) meditaties intuïtief en hoe vaak ik al niet heb gehoord van mensen bij wie ‘mediteren nooit lukte’, dat ze nu wél resultaat boeken én het leuk gaan vinden! Dat maakt me zo dankbaar en dit is ook echt waar ik het voor doe.

Meditatie wordt een leefstijl

Dat is het al waard om dagelijks een half uur te mediteren zou je zeggen. Ga je verder met mediteren, dan ga je zien dat alle bovenstaande een levensstijl voor je wordt. Rondmalende gedachten beschouw je niet meer als ‘normaal’, een slechte nachtrust motiveert je om extra te mediteren. Je weet dat slecht slapen en spanning helemaal niet normaal zijn én dat je er zelf controle over hebt. Het maakt dat je in je kracht komt te staan omdat je nu tools hebt om je ‘binnenwereld’ te beïnvloeden.

Daarnaast ga je merken dat*:

* Over al deze onderwerpen volgen aparte blogs

Mediteren is meer dan ontspannen en stressmanagement diepe meditatie

Leave a Reply

Your email address will not be published.